Mnoho spotrebiteľov (zákazníkov) už zažilo situáciu, kedy sa pokúšali reklamovať vadný výrobok u predajcu, no tento sa ich reklamáciou odmietol zaoberať, pretože výrobok už nebol v originálnom obale (krabici). Takéto konanie predajcu je však v rozpore s viacerými zákonmi, pretože žiaden právny predpis neukladá zákazníkovi povinnosť, aby počas záručnej doby skladoval aj originálny obal výrobku. Predávajúci je zároveň povinný zabezpečiť neustálu prítomnosť osoby oprávnenej reklamácie vybavovať, čiže ani odvolávky predávajúcich typu „Teraz tu nie je vedúci, príďte inokedy.“ neobstoja.
Pri reklamácii tovaru nepotrebujete jeho obal ani doklad o kúpe
Aké povinnosti vlastne predávajúci má? Podľa zák. č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa má predávajúci viacero kľúčových povinností, o ktorým však mnoho zákazníkov nevie.